mandag den 23. november 2009

Fokus på processen - ikke målet

Efter en weekend med flere indtryk er det tid til refleksion

Fredag startede med shopping i København. Herunder blandt andet det taljekorset som jeg længe har ønsket min kvinde skulle have, men som reelt først blev aktuelt da jeg for en tid siden endelig indså, at det ikke nødvendigvis er min kvindes ønske - og at jeg derfor måtte manifestere min forventning om at hun skulle have korsettet, ved i butikken specifikt at føre ordet og meddele hvad jeg ønskede at min kvinde skulle iklædes. Herefter var det en fornøjelse at iagttage dialogen mellem min kvinde og den kvindelige ekspedient - og købt blev korsettet. Dog først efter nogle tilretninger, der blev iværksat ved den nærliggende skrædder.

Herefter bød aftenen på spisning på restaurant sammen med det par vi har stiftet bekendtskab med. Forinden var min kvinde dog nødt til at gennemføre en omklædning i parkeringskælderen for at komme af med underbeklædning og skifte til tynde strømper, snæver kjole m.m. idet temperaturen udenfor ikke indbød til krav om fuld tilgængelighed under strøgturen. Et hjørne blev udset og tryg var hun indtil midt i omklædningen, hvor jeg gjorde hende opmærksom på de overvågningskameraer jeg længe havde bemærket.

Endelig sluttede aftenen med forførende dialog hjemme ved dem.

Lørdag blev en hektisk dag, hvor vi kom for sent til det hele coach, hendes frisør, frokost, hjemkomst m.m. og derfor blev lørdagen noget fortravlet.

Samtalen ved coachen var præcis som en sådan forventes at være - pågående lige indtil det "ubehagelige", men på intet tidspunkt over stregen. Det var nok mest min kvinde som denne gang blev konfronteret, men samtalen tvang mig igen til dels at erindre at fokus børe være på proces og ikke mål, samt at erindre hvilket ansvar man som mand påtager sig, hvis man forventer, at ens kvinde underkaster sig.

Emnet for drøftelserne er så men ikke hemmelige, men det vil umiddelbart komme for vidt i dette indlæg at beskrive nærmere - andet end at vi bl. a. havde fat i den efterhånden næsten "uskyldige" ritualisering af vores forhold, som synes at udgøre en del af det basale fundament der er nødvendig for at vi for alvor kan drage ud i den mere sofistikerede leg.

4 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at læse at det nu går fremad for jer igen. Det lyder som om i begge havde en rigtig god dag med korsettet og vennerne.

    Soher

    SvarSlet
  2. Tak for at få lov til at følge med i Jeres liv. Meget berigende.. *s*

    /hanne

    SvarSlet
  3. Kære jer
    Godt nytår til jer begge.
    Håber, alt går, som det skal og at tavsheden her er et udtryk for, at jeres rejser drejer sig meget om hinanden.

    Kærligst,
    - og mange tanker -
    fra H.

    SvarSlet
  4. Kære Blog :)

    Hvor jeg dog savner at læse dine spændende refleksioner - de har givet en sjælden indsigt i en mands tanker.
    Forhåbentlig er de manglende ord et udtryk for et godt flow i jeres liv.

    Bedste hilsner Beth

    SvarSlet