tirsdag den 27. april 2010

Frihed gennem ufrihed

"Jeg tager din frihed fra dig for at gøre dig fri".

Dette var ordene der afsluttede en dialog vi havde her til morges efter en meget tidlig morgen der havde budt på at jeg "tvang" en udløsning frem som hun nok ikke selv havde til hensigt.

Ordene er på mange måder betegnet for den proces min kvinde og jeg har gennemgået - og som til stadighed antager nye dimensioner.

Aftenen forinden havde jeg ladet pisken danse på en krop som kun langsomt blev varm og aldrig helt åben og modtagelig. Og jeg sluttede ved at lade hende modtage et par enkelte afsluttende slag, der lige var en smule kraftigere end vi nybegyndere ud i dette, indtil nu gjort.
Om det var det, eller at hverken hun eller jeg nok ikke var helt tændte, som gjorde at hendes efterfølgende forløsning udeblev - og at vi i stedet lagde os tæt ind til hinanden i søvnen - ved jeg ikke.

Men det var den begivenhed der lå i mit baghoved, da jeg vågnede tidligt her til morgen og stille vækkede hende ved at gennemtvinge aftenens manglende forløsning.

Samtidig var den efterfølgende dialog en af disse meget korte samtaler, hvor ordene er meget præcise og går direkte ind og fæstner sig i hjernen uden at skulle igennem de filtre som normalt sier "ubehagelige og forkerte" erkendelser bort.

Og herefter fulgte en stille reflekterende stud, hvorefter hun lydigt gennemførte den del af morgenritualet hvor hun tager mit lem i munden.

Herefter gik hun med et smil på munden i gang med at tage sit motionstøj på, hvorimod jeg i dag valgte at udsætte løbeturen for dels at skrive dette blogindlæg og derefter tilberede morgenmad til os begge.

8 kommentarer:

  1. Jeg har længe gået og tænkt over, hvorfor der syntes at være en forkærlighed i SM kredse med at anvende småfilosofiske sekvenser i betragtningen af deres liv. Jeg syntes det er smukt det der med at tage frihed for at gøre fri og samtidigt er det noget nonsens, for vi kan hverken TAGE eller GIVE frihed fra/til andre. Det er en beslutning der alene ligger hos den enkelte selv, hvorvidt vedkommende vil/ikke vil det.

    Når der så kommer en efterfølgende sekvens om blowjobs kan jeg ikke lade være med at grine en lille smule, for det handler rigtigt meget om sex for ret mange - som da en blogger beskrev hvordan hendes herre havde sendt en sms da hun var på shopping "kom hjem og sut pik, nu!" - Hvorfor ikke bare "kom hjem og vær sammen med mig nu, istedet for det der shopperi". Hvad hvis vi skrællede seksualiten fra den her type forhold - ville der være ret meget tilbage ? Det er mit åbne og nok også temmeligt provokerende spm. men jeg er nysgerrig :)

    SvarSlet
  2. Kære Zehn
    Med din vanlige sans for at gå direkte til stålet, og som jeg faktisk er dig taknemmelig for, vil jeg forsøge at kommentere dine to bemærkninger.
    For det første er jeg enig i din konstatering af, at det i det borgerlige samfund principielt alene er den enkelte der er herre over sin egen frihed. Så meget mere er det fascinerende at modtage en andens hengivenhed, vel vidende at du er nødt til at gøre dig fortjent til at modtage denne.
    Med den korrektion, som ikke er så poetisk - og vil du måske påstå mindre lommefilosofisk - tror jeg vi er enige.

    Med hensyn til dit andet spørgsmål om hvorvidt der ville være så meget tilbage, hvis man skrællede seksualiteten fra. Der bliver jeg dig svar skyldig. Vi var før vi begav os ud på denne færd, sammen i næsten 25 år - og jeg anser min kvinde for en fuldt ud kompetent person hvis holdninger og livsanskuelser på mange måder er stærkere end mine.
    Jeg tror derfor ikke, hvis vi skal tage afsæt i din første bemærkning om den fri vilje, at hun alene bliver i vores forhold enten på grund af seksualiteten eller af angst for at miste.
    Med hensyn til den omtalte SMS vælger jeg at tro, at mennesker uagtet seksualitet og roller har den dialogform de alt andet lige ønsker - ellers står det vel frit for at bruge sin selvbestemmelsesret
    Oscar

    SvarSlet
  3. Der er for tiden en meget tankevækkende diskussion på takeninhand.com. Den drejer sig om årsagen til, at BDSM er blevet væsentligt mere socialt acceptabelt og politisk korrekt - næsten et modefænomen, mens det egentlige favntag, den kærlige, gensidige opofrelse mellem mand og kvinde, maskulinum og femina ikke rigtigt er noget, man tør tale om. Det bliver farligt, når det ikke kun er sex.

    SvarSlet
  4. Kære Gentle Man
    Takeninhand.com var for mere end et år siden det sted jeg læste med stor fornøjelse og udbytte, idet det krystaliserede den udvikling og forståelse af det parforhold vi gennem næsten 25 år allerede havde i vores hænder.
    Jeg tror bedst min "aha oplevelse" den gang kan beskrives med den gamle frase om man ikke kan se skoven for bare træer.
    Det forhold der i mange år har været mellem min kvinde og nu, kan jeg bedst beskrive som en rå diamant der slibes og forskønnes.
    Beklageligvis er det et stykke tid jeg har haft tid til at følge diskussionerne på sitet, men kan tilslutte mig din afsluttende pointe - at selve favntaget i sig selv er farligt, og at min kvindes hengivelse til mig og min ditto vilje til at være hendes mand, allerede igennem flere år havde været genstand for hendes veninders hovedrysten.

    SvarSlet
  5. mth det filosofiske, som jeg selv henfalder til hele tiden og igen, så er filosoferen jo udtryk for et ønske om at kende/finde sandheden i alt muligt - ikke mindst det vi ikke normalt tænkernoget videre over - men tar for givet. Frihed i sig selv er i den grad et filosofisk emne og der har i tidens løb været megen ufrihed og megen kamp for at finde balancen mellem frihed og tryghed i det enkelte individ og i samfundet. Du afgiver frihed for at få tryghed, når du f.eks. afgiver naturretten til selvtægt og overlader f.eks. domstolene at dømme og hævne en uret begået mod dig. I et BDSM forhold er det bare et tema. Og selv om man afgiver sin frihed som den part, der vælger underkastelsen, så fører det jo ingen vejne hvis ikke partneren administrerer den afgivne frihed og påtager sig at være den med magten. Ligesom samfundet også hurtigt ville bryde sammen, hvis ikke vi stolede på at den afgivne naturret blev forvaltet på en måde, så jeg fik min hævn via domstolene ifm min personlige krænkelse. Om noget rummer et filosofisk spørgsmål eller ej er i øvrigt meget let at afgøre for rummes der et paradoks - to på en gang lige gyldige og logisk sammenhængende argumentationer, der hver for sig er gyldige, men dog er hinandens modsætning, så har du et filosofisk spørgsmål. Dem er der såmænd temmeligt mange af indenfor SM, bl.a. omkring spørgmål om frihed og magt og individets suverænitet. Derudover mener jeg der kan være et spirituelt element i den ekstreme seksualitet, som er forstærket ift. den mere alm. variation, som opstår pga. den voldsomme mentale påvirkning i kombination med den fysiske ligeledes voldsomme påvirkning. Det kan fremkalde den ekstase/trance som er meget afhængighedsskabende og på mange måder næsten en religiøs oplevelse. Og filosofien placerer sig jo et sted mellem religion og naturvidenskab sådan mht. til sine emner, så det inviterer også til de her filosofiske overvejelser. Nå, men det her kunne jeg jo snakke længe om, selv om jeg ikke er så helt afklaret eller tydelig (klarhed og tydelighed er det vigtigste i filosofi som disciplin) så jeg må heller stoppe nu. Men, der er et lag mere i det her end bare sex!!!!
    Synes Irene, altså

    SvarSlet
  6. Fantastisk Irene. Hvor har jeg bare ventet ænge på et indlæg som dit. Har du en blog et sted?

    SvarSlet
  7. Kære Irene
    Du skriver "I et BDSM forhold er det (frihed, red.) bare et tema".
    Principielt er jeg enig - og så alligevel ikke helt (hvis man da kan gradbøje), idet vi vel så "bare" nærmer os en leg.
    Er derudover meget enig i resten af dine bemærkninger.
    Oscar

    SvarSlet
  8. Kære Oscar, det "bare" skal forstås som "sådan er det bare" - altså uden for diskussion!! Jeg er helt enig i at det stikker langt, langt dybere end leg. :-) Godt du skriver så flittigt igen!!!

    SvarSlet