tirsdag den 24. marts 2009

Fysisk magtudøvelse

I mit snart 25 årige ægteskab har jeg aldrig lagt hånd på min kvinde.

En gang, i begyndelsen af vores ægteskab, havde jeg lyst. Dengang smadrede hun i afmagt i en diskussion den krystalvase jeg havde arvet efter min oldemor. Godt jeg ikke dengang lagde hånd på hende, fordi min magtudøvelse ville have været udøvet i raseri, afmagt og vrede - men i mange år efter har jeg i diskussioner beklageligvis brugt den begivenhed til regidt at minde hende om hendes handling den gang, og kunstigt holdt liv i talrige ufrugtbare og nyttesløse verbale magtudøvelser.
Tåbeligt, fordi godt nok værdsatte jeg dengang den vase; men den er for intet at regne mod den kærlighed jeg har til min kvinde og jeg burde for mange år siden have tilgivet, at hun smadrede et meget kært minde om en gammel dame der igennem næsten 18 år stod mig uendeligt nær. Med al for stor forsinkelse er dette nu gjort.

Til gengæld har jeg over tid haft en ikke-erkendt lyst til fysisk at udøve min magt over hende; men i vores mainstream ligestillede forhold har dette ikke været en gerning og tanke, der på nogen måde har været opportunt at have.

Under en drøftelse i går, trængte vores indtil nu skjulte og kun begyndende erkendte lyst, hendes lyst til tvang/underkastelse, og min ditto til fysisk magtudøvelse - af hende - sig uventet, men alligevel ikke overraskende sig på bordet.

I løbet af et par timer fik vi drøftet dette emne og jeg ligger nu her i min seng, efter at være vågnet klokken halv fire om natten, og funderer over hvilken udfordring jeg har fået.
Jeg har en kvinde, der over for hendes mand, mig, har tilkendegivet at hun ønsker og forventer min fulde kærlighed og at denne også omfatter min eventuelle fysiske magtudfoldelse, idet hun har fuld tillid til at jeg ikke vil udøve denne i magtesløshed, men i kærlighed som en del af vores seksualitet.

Det er i sandelighed en stor gave som skal behandles med megen varsomhed - og ikke anvendes før jeg har fået viden og styr på mine ny udfoldelsesmuligheder.

Kærligst

3 kommentarer:

  1. Spændende at følge jeres vej ud i bdsm. Du har fuldstændig ret - det er en gave, som ligger foran dig, men den kræver nøje overvejelser før handling.

    Du tænker rigtige tanker, så jeg er ikke i tvivl om, at du kan håndtere det.

    SvarSlet
  2. Kære BM
    Tak for din tillid.
    Jeg er meget bevist om risikoen for at håndtere gaven forkert og er der hvor vi nok skal ud i den virkelige verden og suge basal teknisk viden.
    Det bliver så en ny udfordring, med en respekt for at gå frem i det rette tempo - og hvor finder jeg den viden.
    Jeg vil være glad for bud på dette, nok helst direkte til min mail.
    m.v.h.

    SvarSlet
  3. Det rigtige tempo kan du aflæse i din kvinde.

    Hun lyder som en klog kvinde - ud fra de ord, du har referet hende for i dette gode blogindlæg. Hun ved, at der er forskel på dominans i magtesløshed/vrede og dominans i kærlighed.

    Måske det handler om et fælles sprog. I er ved at udvikle en ny måde at leve sammen og det betyder jo også en ny måde at kommunikere på.

    Jeg er overbevist om, at du med tiden vil lære at tolke hendes signaler - også dem, hun ikke selv er klar over - og på den måde kender du tempoet.

    I starten vil det være som en dans, ikke? Du skal føre hende og du er nødt til at have hende med i den variation, du fører hende ind i - ellers fungerer dansen ikke. Så du må prøve dig lidt frem og mærke efter/se, om hun følger med.

    Kærligst,
    H.

    SvarSlet