søndag den 19. april 2009

En skønhed i min have , 2.

I sidste uge fik vi en logerende i vores have, en påfugl.

Den var til stor fornøjelse og fremvisning i haven i 5 dage, før den i fredags var forsvundet.

I dag søndag, blev mysteriet løst. Under dagens gåtur tog min kvinde mig ind i en gårdbutik med brugskunst, lamper, te, kaffe og andet, for at vise mig en taske.
Her kunne ejeren - der kender min kvinde fra talrige handler af nipsting fra det kvindelige univers - meddele, at hendes mand havde været på besøg i vores have for at indfange den ene af deres 2 påfugle.

Den daglige fornøjelse ved at iagtage den store farvestrålende hønsefugl er således slut for denne omgang.
Men kan blive en realitet igen, idet hun kunne meddele, at de havde bekendte der kunne skaffe påfugle til en yderst rimelig pris.

Min kvinde er derfor i tænkeboks for at afklare om vi i vores store have skal have påfugle - fugle og ikke fugl, fordi leverandøren kun sælger mindst 2 af gangen.
Tilbage står så kun, at der så skal opføres et nyt skur på grunden hvis vi skal have påfugle i den nedlagte hønsegård, der i dag tjener som opmagasinering af alle min kvindes haveting. Det gør jeg såmen gerne hvis hun ud over sin kat nu også vil have fugle. Dels fordi jeg egentlig synes det er et flot dyr, men primært fordi jeg synes at have iagtaget, at hun er faldet pladask for det store fjerklædte dyr.

4 kommentarer:

  1. Det lyder også, som om du er faldet for den :-)
    Det vil da være eksotisk at have sådan et par fugle! Og egentlig meget symbolsk for den forandring og udvikling, som I har taget ind.

    Kærligst,
    H.

    SvarSlet
  2. Og for at fuldende Hans kvinde....Og pokkers romantisk at have sådant et prægtigt dyr gående mens i selv ryster de gamle fjer af jer og får nye i smukke farver og smag (ikke at I skal spise fuglen, mere i overført betydning)

    Jeg håber I beslutter jer for at anskaffe jer et par. Jeg er vild med ideen om at I har påfugle - hvorfor må du ikke spørge mig om, for du får ikke andet svar end at jeg er pladderromantisk.

    SvarSlet
  3. Og her overvejer vi et par grise eller kaniner i haven, gad vide hvad det siger om os? ;0)
    Der er nu mere stil og romantik over påfugle!

    SvarSlet
  4. Kære 3 kloge kvinder.
    Jeg synes at være læst som en åben bog, måske det er min mentale tilstand p.t., men ja, jeg er da vist også faldet for tanken om påfuglene i haven. Men det er med dem, som det er med det hus med den kæmpe have vi for nyligt har købt. Det, og evt. fuglene, kan jeg kun forestille mig med, hvis det samtidig er med min kvinde . Ellers havde jeg siddet i en lækker lejlighed fordybet i erhvervsarbejde.
    Heldigvis har jeg ingen forestilling om mig selv som en tilbagetrukken mystisk herre med styr på alt. Derfor er jeg glad for min tilværelse som en tilfreds åben mand med en hengiven kvinde som partner.
    Og endelig, nej: kaniner er forsøgt for mange år siden (jeg endte med at skulle aflive 8 stykker og ingen ville spise dem) og grise ligger uden for min umiddelbare forestillingsevne.
    Kærligst

    SvarSlet