onsdag den 1. april 2009

Reflektion

Brugte den 3. feriedag inden min kvinde kom hjem fra arbejde på strygning af de sidste af mere end 30 ustrøgne skjorter og skuring af husets trægulve. Med Stig Larsson på lydbog var det samtidig tid for at reflektere over de sidste måneders udvikling i vores forhold.

Overordnet er jeg, på en måde jeg ikke erindrer i mange år, en tilfreds og meget glad mand, fuld af en stor kærlighed til hende der har valgt at have mig som sin mand - og her er vi inde i de finere nuancer af ordet en mand. Ikke bare et synonym for en ægtefælde, kæreste eller hvad ved jeg, men som den person hun har valgt, der på forskellig vis behersker hende.

Godt nok fylder vores tanker om en ny rollefordeling i seksualiteten meget i vores bevisthed, men en mindst lige så stor ændring har fundet sted i vores almindelige daglige samvær, hvor jeg oplever en ro, intensitet og styrke i vores forhold.
Denne ændring har flere af vores bekendte også registreret, og jeg har til kollegaer og bekendte valgt at sige, at jeg ikke mere ønsker at tage min kvinde for givet. Det er selvfølgelig kun en del af forklaringen; men jeg oplever, vi har fået en dybde i vores forhold - og jeg synes en gang i mellem, at jeg har spildt alt for mange år før jeg så skoven for bare træer. Men det har jeg valgt at tilskynde, at jeg/vi ikke var moden før nu.
I forbindelse hermed finder jeg til stadighed stor inspiration i Taken in Hand artiklerne som en retningsviser på vores rejse.

Hendes ønske om at stå til rådighed for min seksualitet, mine lyster og min vilje, er forhold vi har brugt timer i sofaen på at diskutere. Jeg synes at kunne konstatere to stadier i vores seksualitet, dels når jeg finder tilfredsstillelse ved at besidde hende og dels når jeg ønsker at give hende udløb for sin seksualitet og lyst.

I de fleste situationer flyder disse situationer sammen til glæde for os begge; og vi nyder begge til fulde at jeg "bruger" min kvinde, som jeg ikke tidligere har gjort. Således har blow jobs og særlig analsex altid været lidt forbundet med at spørge om lov. Det gør jeg ikke længere og oplever til fulde en stor lyst forbundet hermed - og at min kvinde giver sig hen og synes at have opgivet at kontrollere sin seksualitet.

Det er i sandhed en spændende rejse vi har påbegyndt.


3 kommentarer:

  1. Jeg følger med interesse jeres vej. Kan se, at jeg kan hente viden i de erfaringer, som I gør sammen.

    SvarSlet
  2. og jeg følger stadig med - glæder mig over dine ord og jeres rejse sammen.

    Kærligst,
    H.

    SvarSlet
  3. Kære BM & H
    En smule beæret over jeres opmærksomhed. Tak for denne.
    Håber vi fortsat kan følge hinandens spor og ønsker jer begge en god påske.
    Kærligst

    SvarSlet