lørdag den 21. februar 2009

Forude venter en week-end

Forude venter en week-end præget af at børnene er hjemme, min kærestes daglige motion og den obligatoriske rengøring på badeværelset. Og så i aften middag med et sæt venner vi har kendt gennem mange år og sætter umådelig stor pris på. Ligesom sidste week-end, hvor vi havde andre venner på besøg, gribes jeg dog af en sær følelse af at have fokus et andet sted - og at jeg i denne tid gerne ville have været i et selskab hvor vi kunne have dyrket vores spirende nye fælles roller og seksualitet.

Men fortvivl ej. Vi har modtaget brev fra et par som gerne vil i kontakt og i dag vil min kæreste skrive tilbage til kvinden i parret, der lever i et forhold der på mange måder matcher vores forventninger til vores fremtidige samliv.

Er stadig lidt forundret og umådelig stolt over kærestes mangesidede person. Hun bemestrer på den ene side i det daglige, at være irriterende stille med sine forventninger til ønsker til fremtiden og møde med andre, for på tidspunkter hvor jeg mindst venter det, at give klare tilsagn om deltagelse i den igangsatte proces.

Jeg er intellektuelt klar over, at det formodentligt intet formål har at skubbe for voldsomt til processen, på samme tid som jeg ved at initiativet ligger på min bane. Jeg håber at dialogen mellem min kæreste og kvinden fra det par der har skrevet til os kan være med til at udkrystallisere processen, idet der i min kærestes sind nok stadig foregår kampe mellem hendes lyst og det hun tror andre forventer af hende som kvinde.

Har for øvrigt inspireret af talrige profiler oprettet en msn. Eller snarere, jeg lod sønnen oprette denne. Gad vide hvornår han lurer, at der er et eller andet "galt" med hans forældre.

Kærligst

1 kommentar:

  1. Der er vel ikke noget "galt" med hans forældre, men man skal da tænke over, hvad man vil dele med sine unger ;)

    Håber I får en dejlig weekend og rigtig fin blog, forøvrigt.

    SvarSlet