torsdag den 19. februar 2009

Ændring i kommunikationen

Forleden søndag var det med en lyst til at skrive - i stedet for at lægge mig tilbage og sove en time videre, efter at hun den dag gav mig det BJ, som jeg ynder hun efterlever om morgenen - og derfor reflekterede jeg over en af de små ting i vores forhold.

I vores forhold, har vi fået opmærksomhed på den underliggende rollefordeling i kommunikationen i dagligdagen.

Fra vi for kort tid siden erkendte rollerne i mellem os, har mange ting gået stærkt og pludselig fokus på de små dagligdags detaljer og dialog, hvor jeg er blevet bevist om at sige "jeg vil" når dette er krævet eller falder naturligt i sammenhængen - til at hun i de sammenhænge kun jeg ænser, er begyndt at bruge "må jeg".

Alt sammen forhold som, som sådan, ikke ændrer på vores relationer; men som skærper bevistheden og respekten for hinanden.

Det samtidig med, at jeg - uden at det formodentlig er andre bevist - er begyndt bevist at markere med et diskret, men bestemt, klem når jeg vil have hendes fokus. Jeg afventer spændt og forsøger at aflæse hvorvidt hun udvikler en tilsvarende fysisk adfærd når hun ønsker min opmærksomhed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar